Eerste dagen in Australië - Reisverslag uit Dover Heights, Australië van Jesse s - WaarBenJij.nu Eerste dagen in Australië - Reisverslag uit Dover Heights, Australië van Jesse s - WaarBenJij.nu

Eerste dagen in Australië

Blijf op de hoogte en volg Jesse

17 Februari 2016 | Australië, Dover Heights

Dinsdag 09-02 startte ons avontuur. Samen met friso vertrokken naar Australië. Het eerste stuk van de reis was van Amsterdam naar Bangkok, aangekomen in het vliegtuig ontmoette we alle andere Nederlanders die gingen met de vlucht van Australian backpackers.

De eerste reis was heerlijk, lang geslapen en keuze uit veel nieuwe films. De vlucht duurde 11.5 uur. In Bangkok hadden we een transfer; een uur de tijd om even te eten en het vliegtuig werd weer volgetankt. De tweede vlucht ging naar Taipei en was maar 3.5 uur. Daar aangekomen werden we opgehaald voor een shuttle naar het 5-sterren novotel. Hier hadden we een overstap richting Sydney en wel 10 uur de tijd om lekker te slapen. Het gene wat het meest moest wennen was het tijdsverschil tijdens de reis. In Taipei was het al 7 uur later als in Nederland.

De laatste vlucht was van Taipei naar Sydney en duurde 9.5 uur. Deze vlucht leek snel te gaan. We waren al gewend aan de lange vlucht en alleen maar enthousiaster over de aankomst. Aangekomen in Sydney kwamen we bij de welbekende douane van het programma border security die er aan het filmen waren.

Eenmaal door de douane werden we opgewacht door 2 soort van reisleiders van Australian backpackers; Jasmijn en Dennis. Op naar het Sydney beach hostel wat een straat oversteken van het strand verwijdert zat. Even een korte inleiding in het hostel en wat uurtjes vrije tijd. In de avond een barbecue op het dakterras van het hostel, de groep een beetje leren kennen. We sliepen op de kamer met twee toppers uit Nijverdal; Stefan en Maarten.

Dag 2: Regeldag,

Heerlijk om 6 uur de wekker om te ontbijten. Eerst maar een rondje over het strand gelopen omdat ik nog niet kon beseffen dat ik in Australië zat.. Met de organisatie alles geregeld deze dag; bankrekeningnummer, taxfilenumber en Medicare. Daarna geluncht in een geweldig park midden in de binnenstad van Sydney. Na het geregel even gechillt op het strand en uit eten geweest bij the collaroy beachclub. Uiteraard nog een drankje gedaan en niet al te vroeg naar bed gegaan.

Dag 3: blue mountains tour,

De dag vroeg begonnen en op naar de blue mountains. Dit is een gebied wat twee keer zo groot is als België en waar je veel plekken hebt met ongelofelijke uitzichten. In de tourbus gestapt van Paul; een echte Australiër die je niet altijd even goed verstaat door zijn accent.

De rit naar the blue mountains was zeker 2 uur. Op de helft even gestopt in een klein dorpje voor een kop koffie. De eerste stop waar we gingen wandelen was een plek waar je 300 meter naar beneden kon via bergpaden. We kwamen langs een waterval en stonden op prachtige uitzichtpunten.

Dag 4: citytour

De dag weer heerlijk vroeg begonnen en op naar het citycentre van Sydney. Hier gaven jasmijn en Dennis ons een tour door deze geweldige stad. We startte op de Ferry van manly beach naar Sydney waar we aankwamen naast het opera house. De eerste stop was een bibliotheek waar ze in het midden een glazen vloer hadden met daaronder een madurodamversie van Sydney. Zo kregen we te horen waar we deze dag allemaal langs gingen.

Vanaf hier liepen we naar het opera house waar we wat foto's konden maken. Van het opera house door de botanische tuin van Sydney. In deze tuin staan alle planten en bomen die te vinden zijn in dit klimaat van Australië. Hier met zijn allen geluncht.

Verder gingen we over de harbour bridge, door een kleine markt en langs het oudste gedeelte van het centrum. Sydney is pas 200 jaar oud, valt aardig mee in vergelijking met sommige Nederlandse steden. Enorm verbrand deze dag en heerlijke biertjes gedronken. De Australiërs kunnen prima bier brouwen kan ik je vertellen!

Dag 5:  surf's up!

Getwijfeld of ik hier aan mee moest doen aangezien het geen verplichte dag was maar waar je voor moest bijbetalen om eraan mee te doen. Maar ja, zit je in Australië dan moet je natuurlijk leren surfen.

Om 6 uur in de morgen al aan het ontbijt aangezien het 2 uur verder reizen was naar de plek waar we zouden gaan surfen. Opgehaald door wat toffe surfgasten die ons naar de surfspot brachten. Onszelf in een wetsuit gehesen en klaar voor de eerste les!

We begonnen op het land met wat info over hoe te liggen en staan op een surfboard. Daarna het water in en instructies gekregen hoe te surfen. Echt een geweldige dag gehad en zelfs een aantal keren de golf meegepakt tot aan het strand.

Na de surfdag zijn we een biertje gaan drinken bij de dichtstbijzijnde bar. Hier kwam de eigenaar van het surfbedrijf even met ons babbelen. Hij was namelijk op zoek naar twee sterke mannen die voor hem elke week het surfkamp op en af willen bouwen. Friso en ik zijn op zoek naar werk dus dit klonk ons als muziek in de oren. Voor 400$ in de week inclusief eten en accommodatie konden we vandaag al beginnen! Met vandaag bedoel ik dinsdag 16 februari.

We hebben het overlegd en we gaan het doen!! Op naar een nieuw avontuur. Dit is me eerste blog en de volgende volgen wanneer ik weer wat mooie dingen heb beleefd! See you later

Verslag uit: Australië, Dover Heights